Raad van Advies

Waarom een RvA?
De OCMN Raad van Advies is sinds 2019 actief om de groei van aan OCMN verbonden bedrijven te bevorderen.

Hoe ontstaan?
Deze RvA is ontstaan op basis van de jarenlange ervaring met netwerken die binnen OCMN is opgedaan. Opvallend daarbij is dat vele ondernemers regelmatig aangeven in contact te willen komen met ervaren, praktijkgerichte adviseurs en specialisten. Gewoon netwerken en vervolgens ontdekken wie goed aansluit bij de wens en behoefte van de ondernemer blijkt weinig efficiënt te zijn. Om op een solide basis te kunnen voorzien in gedegen advies- en ondersteuningstrajecten die aansluiten bij de groeiambitie van de ondernemer, is de RvA opgericht.

Wat is de werkwijze?
De OCMN RvA kenmerkt zich door een gestructureerde aanpak die begint met een uitgebreide intake. Met deze intake ontstaat een helder beeld van kansen, bedreigingen, sterke en zwakke aspecten die invloed hebben op de groei van de onderneming.

Het intake verslag wordt door de leden van de Raad van Advies beoordeeld en besproken. Vervolgens wordt er een voorstel gedaan voor op welke gebieden en met welke specialisten een groeitraject kan worden ingezet. Daarbij krijg je meteen inzicht in de benodigde investering in tijd en geld voor de optimale inzet van advies- en ondersteuningswerkzaamheden van de betrokken specialisten.

Voor het plannen van een intake gesprek met één van de OCMN Raad van Advies leden kun je een mail sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 030 - 8770244

ocmn raad van advies 300x300Wat is voor jou de impact van de coronacrisis?
Wat is of wordt de impact van deze periode voor jouw bedrijf? Als ondernemer ben je wel gewend aan onverwachte invloeden. Dat is niet altijd een probleem. Sterker nog, vaak leidt het ook weer tot nieuwe kansen. Maar deze keer wordt het toch anders ervaren, blijkt uit onze gesprekken met ondernemers, die de weg naar de OCMN Raad van Advies hebben gevonden. 

De coronacrisis plaatst ondernemers voor nieuwe uitdagingen
De impact kan groot zijn en de uitdagingen komen van alle kanten tegelijk. Was het in de voorgaande financiële crisis nog een zaak van "hoe behoud ik mijn omzet" en "hoe krijg ik mijn rekeningen betaald". Op dit moment komt er veel meer op ons, als ondernemer, af. Van lokale spelers tot internationale handelspartijen, iedereen wordt uitgedaagd zich aan te passen aan een vloedgolf van regels en het nemen van de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van medewerkers, klanten en leveranciers, waarmee je in contact bent.

Raad van Advies Team

  • Joop der Weduwen

    Joop der Weduwen

    Joop heeft in Utrecht in de jaren 80 van de vorige eeuw rechten gestudeerd en is zowel strafrechtelijk als privaatrechtelijk afgestudeerd. In 2005 heeft hij ook strategisch management afgerond aan dezelfde universiteit.

    Read More
  • Michiel van de Watering

    Michiel van de Watering

    MMS is sinds 2004 ondernemer vanuit zijn bedrijf Accountable Marketing. Na het verschijnen van zijn eerste boek ‘Marketing Kassa’ november 2012 is hij ‘overgestapt’ van corporate klanten naar het MKB.

    Read More
  • Peter de Wever

    Peter de Wever

    Peter de Wever is gestart bij KPMG en is sinds 1992 Register Accountant. Hij heeft daarna een periode van 5 jaar gewerkt als Finance Director van een handelsonderneming. Sinds 1997 is Peter actief als Interim Manager.

    Read More
  • 1